Urheia

De største barna er mye på tur i Urheia. Turen går opp ved Kunstparken og barna har ofte en liten pust i bakken ved "Trollsprekken" før de er helt oppe på toppen av alle bakkene. I Urheia er det mange flotte stier som fører til ulike områder. Man kan komme helt ut på "Risørflekken", der har man flott utsikt utover byen og skjærgården, eller man kan vandre gjennom kystfortet fra annen verdenskrig. Det finnes spennende bunkere spredd rundt omkring i området. Urheia har en egen badeplass og like bortenfor er der en poppulær Salamanderdam. Barna leker ofte "De tre bukkene bruse" ved "Trollbrua" og ser etter bjørner i "Bjørnehula" (en stor hule i fjellet). Stiene er så brede at man kan komme seg rundt med vogn, så de minste tar også av og til turer hit til dette flotte området.