GRILLHYTTA- Glupen

Det vi kaller for Glupen er et lite skogsområde i enden av Skiveien. Her er det et flott ulent terreng med fjell, trær og busker. Inne på området står det et stort og gammelt eiketre. Dette treet ble for noen år siden oppkalt etter den gruppa med de eldste barna, så nå blir dette treet omtalt som "krokkodilletreet". Treet har mange greiner og er flott å klatre i. På området er det også en slenghuske, og det er spennende å leke gjemsel i buskene eller rollelek i et stort veltet tre.

Barnehagen har vært så heldige å få lov til å sette opp en grillhytte i Glupen, og høsten 2014 var den endelig ferdig og klar til å ta i bruk. Det er stort sett alltid en gruppe på tur til Grillhytta og her holder barna alltid på med spennende og ulike prosjekter innenfor årets tema eller fagområdene. Den gruppa som er på tur den dagen det serveres varmmat, tar maten med seg og tilbreder den i grillhytta.

Glupen er en fin plass hvor man kan ta en pause og spise nista, eller fyre bål og grille. Går man litt lengre opp i skogen kan man lett gå over til Urheia fra Glupen.